Zapomeňte na vyhledávače

Myslíte si, že vyhledávače jsou jediným zdrojem návštěvnosti? Honíte se za pozicemi ve vyhledávačích? Vaše strategie je v tom případě špatná. Proč je to špatně a jak na web přivádět relevantní návštěvnost i bez vyhledávačů je obsahem tohoto článku.

Návštěvnost z vyhledávačů není v žádné případě špatná. Špatně je spoléhat se jen na jeden zdroj návštěvnosti. Mnoho majitelů webů si myslí, že když budou na Seznamu nebo Google na první stránce zakázky se jen pohrnou. Mít vše založené jen na pozicích ve vyhledávačích není nic jiného než hazard. Proč?

Pozice ve vyhledávačích nemáme nikdo jisté. Jestli vám někdo nabízí první místo na Seznamu s garancí obloukem se této nabídce vyhněte. Výsledky ve vyhledávání se neustále mění a to, že jste dnes na první stránce neznamená, že tam bude i zítra. Pozice ve vyhledávačích nelze garantovat!

Jak tedy postupovat? Princip je jednoduchý. Získávejte odkazy přes které budou na váš web chodit reální návštěvníci poptávájící vaší službu. Nejděte místo kam chodí vaši potencionální zákazníci a tam buďte vidět. Nezískávejte odkazy jen kvůli vyhledávačům.

Z toho je jasné kam odkazy neumisťovat. Ihned si tedy můžete škrtnout:

  • zápisy v katalozích
  • výměnu odkazů
  • odkazy v patičkách
  • články na pr webech

Tyto odkazy na web žádné návštěvníky nepřivádějí a pro vyhledávače také nemají žádný význam. Vyhledávače už dokáží tyto odkazy rozpoznat a nepřikládají jim žádnou váhu. Takové odkazy jsou jen ztráta času.

Kde tedy hledat? Na spoustu míst přijdete při procházení internetu. Hledejte hodně navštěvované weby z vašeho oboru. Mohou to být blogy nebo třeba diskuzní fóra. Hodně lidí se pohybuje na sociálních sítích. Pokud je ta možnost začněte na těchto místech přispívat. Nespamujte. Nepište na tyto weby za každou cenu. Musíte být pro čtenáře být užiteční. Není nutné mít všude odkaz. Stačí i kontakt v podobě e-mailové adresy nebo odkaz na váš profilu na Facebooku.

Tato metoda má několik výhod:

  • získáte skutečné a relevantní návštěvníky
  • pokud se dělá dobře má trvalou hodnotu
  • lidé na vás začnou časem sami odkazovat
  • pozice ve vyhledávačích pak přijdou sami jako bonus navíc

Neustále hledejte možnosti jak se zviditelnit. Přemýšlejte o tom co vám opravdu může pomoci. Bude pro můj web přínosem katalog který nikdo nepoužívá nebo odkaz na webu kam chodí moji zákazníci a hledají odpovědi na své otázky? Neustále také pracujte na svém webu. Přinášejte obsah který lidem pomůže s řešením jejich problému.

Květen 28th, 2013