Co všechno na web dát

Mnoho lidí co si pořizuje web zjistí, že má problém s tím co na něj všechno vlastně umístit. Jejich weby pak vypadá prázdně. Návštěvníci to poznají a rychle odcházejí pryč. Mnoho majitelů webů také odkládá doplnění textů na později s tím, že “teď se tam něco dá a potom se to tam dopíše”. Před tím je, ale nutné varovat. Prakticky nikdo to neudělá a pak to trvá dlouhé měsíce někdy i roky než se tato chyba napraví. Udělejte to hned. Sedněte si a dokud to nemáte hotové neodcházejte od toho.

Ještě než začnete jednotlivé stránky plnit obsahem je dobré sepsat si vše na papír. Na každou stránku webu si vezměte jeden list papíru. Hned tak uvidíte na které stránce máte příliš málo nebo naopak mnoho obsahu. Dobře si také rozmyslete jaké stránky vytvoříte a kam co umístíte. Pokud jednou vytvoříte stránku “o nás” měla by na webu být trvale a na stejném místě. Pokaždé než vytvořte novou stránku položte si otázku zda ji budete potřebovat i za několik let.

Snažte se přemýšlet jako váš zákazník a dávejte na web jen to co je pro něj opravdu důležité. Nikdo nečte dlouhé texty plné obecných informací. Maximálně se snažte usnadnit každému kdo na váš web přijde cestu k cíli. Všechny informace musí být dostupné maximálně na dvě kliknutí. Nenuťe nikoho pátrat po informacích.

Není nutné hned vytvořit web o 20 stránkách když pro každou máte jen jeden odstavec textu. Vytvořte jen tolik kolik budete opravdu potřebovat a vypracujte je k dokonalosti. Nikdy nezveřejňujte nedokončené a rozpracované stránky. Jednou za čas již vytvořené stránky zrevidujte a případně aktualizujte. Je lepší vytvořit jen pár bohatě obsahových stránek a ty později případně rozdělit na více než udělat rychle hodně stránek a později je rušit.

Další informace načerpáte v článku o správě obsahu.

Červen 2nd, 2013