Revize textů

Jednou za čas se vyplatí udělat si čas a projít si všechny stránky vašeho webu a prohlédnout si veškerý obsah. Jde především o texty kterých je na každém webu nejvíce. Této činnosti se říká revize textů. Proč to dělat?

Nový pohled na věc. Zcela jistě skoro vždy přijdete na to jak informace podat lépe. Přestože jste přesvědčeni, že se už nic nového vymyslet nedá opak je pravdou. S odstupem času uvidíte věci jinak. Neváhejte a napište lepší texty nebo zcela nové.

Udržíte aktuální obsah. Pokud si revizi textu naplánujete a budete ji dělat pravidelně budete mít na svém webu vždy aktuální obsah. Návštěvníci to jistě ocenění. Vyvarujete se tak trapných situací kdy vám už rozhodnutý zákazník zavolá a budete mu muset sdělit, že to co máte na webu už dávno neplatí. O to horší pokud jde o změnu ceny.

Objevíte vlastní chyby. Při procházení webu si možná sami sobě položíte otázku jak jsem to mohl takhle napsat? Přijdete na lepší slovosled a zlepšíte čitelnost textů. Odhalíte gramatický chyby a překlepy.

Celkově web vylepšíte. Je na první pohled vše jasné? Dává obsah webu odpovědi na všechny otázky které potencionální zákazník má? Je na web dostatek informací? Je vše přehledné a jasné. Tohle vše pravidelnou kontrolou odhalíte a opravíte.

Zkuste se na váš web dívat nezaujatě a přemýšlejte o vašich zákaznících. Je to těžké ale zkuste to. Případně můžete ukázat váš web někomu koho neznáte a kdo neví čím se zabýváte. Sledujte co dotyčný dělá. Na co kliká a jestli se po webu nepohybuje zmateně.

Naplánujte si revizi textů a dělejte ji pravidelně a poctivě. Pokud pravidelnost dodržíte stačí web projít jednou za měsíc. Také záleží na tom kolik stránek na webu máte. Kontrolujete i další obsah jako jsou třeba fotky a videa. Pokud je web vaším hlavním zdrojem zákazníků nepodceňujte tuto činnost přestože vás to nemusí dvakrát bavit.

Pamatujte si, že obsah je to nejdůležitější. Zákazníka si získáte tím co nabízíte a jak to dokážete podat a prodat. Obsah bude vždy to nejdůležitější. Špatná kombinace barev neodradí tolik jako špatně napsané texty. Přečtěte si také článek o nejčastějších chybách při tvorbě obsahu.

Květen 20th, 2013